ABN AMRO is zaterdagavond getroffen door een DDoS-aanval, waardoor de bank urenlang kampte met een storing van diensten. Pas op zondagochtend konden de problemen worden verholpen. Volgens de bank betrof het geen hack en zijn de veiligheid van internetbankieren, mobiel bankieren en iDeal ”geen enkel moment” in het geding geweest.

Zondag rond 08.30 uur kon de bank via twitter melden dat de problemen waren verholpen. Bij een zogenoemde DDoS-aanval wordt een internetsite bestookt met grote hoeveelheden dataverkeer zodat de server overbelast raakt en de website moeilijk of helemaal niet te bereiken is. Volgens de website AlleStoringen begon de storing bij ABN AMRO zaterdag rond 18.30 uur. Klanten konden niet inloggen of kregen een melding dat door een storing afschrijvingen nog niet zichtbaar waren.

ABN kampte in januari meermaals met storingen. Vrijdagochtend nog konden klanten ook al geen gebruikmaken van de diensten internetbankieren, mobiel bankieren en iDeal.

Laat een reactie achter